Найпоширеніші помилки у вирішенні конфліктів

Відома мудрість говорить, що хороша комунікація може покращити відносини, підвищити рівень близькості, довіри та підтримки. Протилежне ствердження також вірне: погана комунікація може послабити зв’язки, створює стрес, недовіру та навіть неприязнь! Оскільки конфлікти неминучі у відносинах (хоча це не завжди поганий знак), ти можеш суттєво зменшити стрес та зміцнити свої відносини одночасно, якщо навчишся вирішувати конфлікт у здоровий спосіб. Нище наведено приклади негативної поведінки у випадку конфліктів. Які з наведених помилок властиві тобі?

  1. Повне уникнення конфліктів

Замість вирішення проблем в будуванні відносин у спокійній атмосфері та взаємоповазі, люди часто нічого не говорять своїм партнерам, допоки не готові вибухнути і виговорити усе в злісний та образливий спосіб. На перший погляд уникнення конфліктів видається найменш стресовим вирішенням ситуації – проте, як правило, призводить до більшого стресу для обох партнерів у міру зростання напруги та кількості образ, з чого виходить ще більша сварка. Більш правильним способом буде звернути увагу на конфлікт та вирішити його.

  1. Захист

Замість спроби об’єктивно поглянути на скарги партнера та намагатися їх зрозуміти, люди, які схильні відразу захищатися, твердо заперечують свої помилки та витрачають багато енергії для уникнення можливостей вирішити конфлікт. Таке уникнення відповідальності може видаватися гарною можливістю пом’якшити рівень напруги у короткій перспективі, проте створює довготривалі проблеми, коли партнер не почувається вислуханим, а невирішений конфлікт лише наростає.

  1. Узагальнення

Коли трапляється щось неприємне, люди схильні «роздути» ситуацію та все узагальнювати. Уникай речень, які починаються з «Ти завжди…», «Ти ніколи…» тощо. Зупинись і подумай, чи це дійсно правда. Також не згадуй минулі конфлікти з метою ухилення від теми, що спровокує ще більше негативу. Така поведінка заважає вирішити конфлікт та збільшує рівень негативу.

  1. Бути завжди правим

Бажання бути завжди правим може збільшити тривалість конфлікту та поглибити його. Дуже шкодить позиція чіткого розуміння, що є «правильним» в даній ситуації, а що є «неправильним», і що саме твій погляд на проблему є правильним. Не вимагай, щоб твій партнер дивився на речі, як ти, і не сприймай як особистий напад, якщо у партнера інше бачення. Шукай компромісу або погодься, що є інша позиція і пам’ятай, що не буває завжди «правильно» чи «неправильно», що обидві точки зору можуть бути обґрунтованими.

  1. Психоаналіз або «читання думок»

Психоаналіз іншої особи як спосіб уникнення конфлікту не вирішить конфлікту. Замість того, щоб вияснити думки та почуття своїх партнерів, люди часто вирішують, що вони «знають», про що думають та що відчувають їх партнери, базуючись на хибній інтерпретації їх поведінки  – завжди вважаючи її негативною! Це створює ворожість та непорозуміння. В такій ситуації важливо пам’ятати, що усі ми є унікальними, тому важливо не робити завчасних припущень, щиро вислухати іншу особу та дозволити їй пояснити причини своєї поведінки.

  1. Відмова вислухати

Деякі люди перебивають, закочують очі або продумують, що далі говоритимуть замість того, щоб щиро вислухати партнера та намагатися зрозуміти його. Це шкодить побачити точку зору іншої особи та відіб’є бажання твого партнера намагатися зрозуміти твою позицію! Не применшуй важливості правдивого вислуховування та співпереживання з іншою особою.

  1. Гра у звинувачення

Звинувачення не вирішують конфлікту. Деякі люди намагаються вирішити конфлікт, критикуючи та звинувачуючи іншу особу за ситуацію, що склалася. Визнання своїх слабкостей вони бачать як загрозу для себе, тому уникають такого визнання за будь-яку ціну,  та навіть намагаються засоромити іншу особу, вказуючи на її вину. Замість таких дій, намагайся подивитися на конфлікт як на можливість проаналізувати ситуацію об’єктивно,  оціни потреби двох сторін та прийми рішення, яке допоможе вам обидвом.

  1. Намагання «виграти» суперечку

Намагання «виграти» суперечку з особою, яку ми любимо, не є  ефективнішим способом за бажання її зрозуміти. Коли люди зосереджені на тому, щоб «виграти» суперечку, програють відносини. Суть обговорень у відносинах полягає в тому, щоб прийти до взаємного розуміння та вирішення ситуації у спосіб, який враховує потреби обидвох сторін. Якщо ж ти зосереджуєшся лише на помилках іншої особи, не враховуєш її почуття та дотримуєшся лише своєї позиції, ти рухаєшся в неправильному напрямку!

  1. Критика рис характеру

Критика рис характеру може нанести довготривалу шкоду, чого не варто робити. Буває, що люди роблять акцент на негативній дії партнера та узагальнюють її до рівня особистого недоліку. Наприклад, не прибрав за собою речі, отже є лінивим; хочеш обговорити ситуацію, отже хочеш все контролювати тощо. Це створює негативне сприйняття в обидвох сторін. Пам’ятай про повагу до особи, навіть якщо тобі не подобається її поведінка.

  1. Мовчання

Коли один партнер хоче обговорити проблеми у відносинах, деколи люди починають відмовчуватися, щоб захистити себе. Відмовляються говорити або слухати свого партнера. Така поведінка показує неповагу, а в деяких випадках, навіть нехтування, що приводить до зростання конфлікту. Відгородження нічого не вирішує, лише створює неприємні відчуття та шкодить відносинам. Набагато краще вислухати та обговорити назрілі питання, виявляючи повагу один до одного.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *