Вплив психології на найкращі бізнесові стратегії

продукт

Психологія, наука про психіку та поведінку, лежить в основі бізнесу у багатьох сферах – від переговорів до продажів, а також дизайну продукту. У своїй простій формі, бізнес і є психологією.

Нижче наведено 3 стратегії, які отримано завдяки останнім дослідженням з психології.

1. Праця веде до любові

У певних випадках тобі просто потрібно залучити до діяльності споживача.

Дослідження показали, що невелика кількість особистого трудового вкладу може збільшити суб’єктивну цінність продукту.

Просто зверни увагу на такі компанії як «Build-a-Bear» чи «Ikea», два феномени відносно дешевих продуктів, які люблять та цінують.

Звісно, існує ліміт в докладанні зусиль. Наприклад, споживач повинен почуватися компетентним та таким, що контролює ситуацію.

Якщо стіл виробництва «Ikea» розлетиться на частини, то звісно споживачі швидше звинувачуватимуть шведську компанію, аніж власні здібності до виготовлення самотужки.

Коли люди докладають помірних зусиль до виконання певного завдання та успішно його виконують, вони відчувають свою залученість до створення кінцевого продукту, що в свою чергу збільшує цінність кінцевого результату праці – продукту, створеного власноруч.

2. Дайте клієнтам відчуття, що ви працюєте, навіть якщо ви просто вебсайт

Люди не проти зачекати, якщо впевнені у тому, що ви важко працюєте.

Подумай лише про компанію «Starbucks» та її не завжди виправданий довгий процес приготування капучино.

Справа не в тому, що вони не можуть вирішити цієї проблеми і пришвидшити процес, а в тому, що споживачі більше цінують зусилля бармена.

Ця концепція була застосована до онлайн продуктів під час дослідницької роботи у Гарвардській школі бізнесу, де розглядалися властивості пошукових систем. Звісно, що вебсайт настільки автоматизував цю процедуру, що уся складність такого процесу захована від споживача.

Проте є певні шляхи, які можуть бути використаними менеджерами та дизайнерами продукту з метою збільшення суб`єктивної вартості.

Найбільш переконливим експериментом є приклад по часу пошуку на сайтах для подорожей.

Було виявлено, що споживачі надають перевагу сайтам, які потребують певного часу для пошуку, який показує їх роботу по здійсненню пошуку, наприклад встановлення індикатора виконання завдання. (Для роздумів: компанія  «Kayak»  відображає перелік сайтів з авіалініями, який постійно оновлюється).

Звісно, що приємне відчуття очікування не допоможе, якщо результати пошуку дуже низької якості.

3. Дозвольте їм голосувати

Споживачі, залучені до обрання характеристик продукту, який випускається на ринок (можна навести приклад кампанії «M&M», яка залучила споживачів до обрання кольору упакування своїх солодощів) показують більший попит на відповідну продукцію.

Концепція голосування за продукт допомагає розвинути у споживача психологічне відчуття володіння продуктом.

Проте якщо результат не відповідає вподобанням споживача або якщо споживач не відчуває себе компетентним у прийнятті таких рішень, то це зменшує шанси збільшення попиту на товар.