Як психологія впливає на формування та зміни в бізнесі

бізнес

Тобі відомо про несвідомі психологічні сили, що можуть покращити чи зруйнувати твій бізнес?

Розпізнавання особливостей характеру та навички як використовувати їх для власної вигоди – може, на думку двох експертів,  покращити або завадити росту твоєї компанії.

Терапевт Пітер Шаллард, також відомий як «мозкоправ для підприємців» та Джойс Мартер, СЕО «Урбан Баленс», впритул працювали з власниками бізнесу з метою допомогти їм зрозуміти засади думки і поведінки та використовувати ці знання в роботі для власної вигоди.

Ось декілька психологічних особливостей, які, за словами Шалларда та Мартера, варто розвивати та уникати.

Що може покращити бізнес

Добросовісність

Відповідно до Шалларда, добросовісність є рисою, яку слід запровадити у бізнес.

Дослідження виявили, що педантичні, обережні люди, як правило, мають більший дохід, краще здоров`я та є щасливішими у шлюбі.Добросовісність – це та риса, яка мотивує підприємців доводити справу до кінця.

Ця риса вимагає завершувати справи, на противагу тому, що більшість невдалих підприємців  добираються лише до частини «початку бізнесу».

Як розвинути у собі добросовісність?Це може зробити кожен, практикуючись, наприклад, у бойових мистецтвах, дотримуючись режиму у виконанні фізичних вправ чи працюючи з особистим тренером.

Кожного разу, коли хтось свідомо створює та приймає рішення структурувати власне життя, той нарощує мускули добросовісності.

Схильність до ризику

Відповідно до Мартера, схильність до ризику є найбільш важливою психологічною рисою, якою повинні володіти власники малого бізнесу, щоб успішно управляти ситуаціями невизначеності та випробувань.

Щоб бути успішним, потрібно віднайти правильний баланс між відразою та повною залежністю від ризикових дій.

З одного боку, якщо ти надміру турбуєшся та боїшся брати на себе ризики та прагнеш передбачуваності та стабільності, тоді кар`єра підприємця не для тебе.

З іншого боку, якщо ти одержимий ризиками та необачний, це може загрожувати катастрофою твоєму бізнесу.

Що ж допомагає подушити в собі нав`язливу потребу та сприяти адекватній кількості ризику  — це мати біля себе правильних людей, щоб все тримати на контролі.

Тому важливо знайти хорошого фінансового радника та бухгалтера, які б виконували подвійну функцію.

Креативність

Креативність є обов`язковою складовою успіху власника малого бізнесу.

Це допомагає мислити нешаблонно та вирішувати складні проблеми.

Для того, щоб бути на хвилі креативу та не втрачати зв`язок з реальністю, варто робити одну важливу зміну на раз, оскільки підприємництво схоже на картковий будинок – треба стабілізувати кожен окремий прошарок перед тим, як будувати новий.

Впевненість

Це може видаватися очевидним, звісно це важлива риса підприємців, проте потрібно розуміти міру у впевненості, яка може розвинути або зруйнувати бізнес.

Надмірна впевненість провокує компанію на зайві ризики, якщо вона межує з зарозумілістю, та є ризик завдання серйозних збитків.

Зарозумілість також приводить до егоцентричної бездумності та шкодить відносинам і репутації, які є ключовими складниками для власників бізнесу.

Трохи делікатності не завадить і виражає повагу до себе та інших.

Що може зруйнувати бізнес

Страхи

В той час як трошки страху мотивує тебе працювати більше, то якщо його забагато, це, навпаки, паралізує.

Страх поразки та успіху бере початок від ототожнення особистості зі своїм его та страхом втрати.

Щоб управляти страхом, підприємцям краще зайнятися медитацією чи іншими техніками майндфулнесу, які допоможуть привести себе у відповідність зі своїм «вищим я» та життєвою місією.

Нехтування собою

Так багато підприємців нехтують своїми почуттями в переслідуванні своєї цілі, бо видима сторона, як правило це свідомість, логічний розум чогось дуже прагнуть, в той час як невидима сторона – підсвідоме, інтуїція – не хоче цього.

Першим кроком до вирішення цієї ситуації може бути визнання того, що насправді відбувається. Замість того, щоб звернути увагу на цю проблему, підприємці часто ігнорують її, роблячи проблему ще глибшою.

Якщо ігнорувати підсвідоме у такий спосіб, воно починає  перешкоджати такій діяльності, щоб бути почутим.

Звісно в статті перераховано лише декілька психологічних аспектів у бізнесі та вказаний перелік далеко не є вичерпним.

Завдання статті швидше змусити звернути увагу на важливість психології у бізнесовому середовищі та наштовхнути на розвиток своїх знань та навичок у цій важливій сфері.